Cultural Diplomacy. Arts and Digital Media for International Relations and Global Communication

Il master degli ambasciatori di cultura
Al Mibac il Graduation Day del master in Cultural Diplomacy,

II Master in Cultural Diplomacy è orientato ad una formazione multidisciplinare nel campo delle relazioni internazionali, della diplomazia culturale e digitale e della comunicazione globale. Erogato interamente in inglese, forma professionisti in grado di operare in organizzazioni internazionali, fondazioni, ONG, aziende multinazionali e società di consulenza e uffici pubblici di istituzioni locali e nazionali per la promozione culturale.

Cities, Museums, Visual Arts, Music, Sports, Mega events and Social media represent the new frontier in creating a global reputation for public and private sectors.
The new Master in Cultural Diplomacy program offers a multidisciplinary approach to Public diplomacy and International relations, Cultural diplomacy, Digital diplomacy and Global communication.
Moreover, students have the opportunity to complete their education with a study trip in China included in the regular program and offered by the Embassy of China.
The Master program trains professionals for international careers in the public and private sectors in international relations, arts and cultural events, Nation and City branding strategies. The Master is promoted by the Faculty of Arts and Philosophy, within the activities of the Graduate School of Media Communication and Performing Arts (ALMED), and with the teaching and scientific support of the Graduate School of Economics and International Relations (ASERI).

Mariagrazia Fanchi, scientific director
Federica Olivares, director and creator of the Master program

Requirements

• Bachelor's Degree