Cultural Diplomacy. Arts and Digital Media for International Relations and Global Communication

NEWS

Partner del Master in Cultural Diplomacy, Istituto Affari Internazionali, IAI, Think Tank di politica internazionale, ha lanciato un bando dedicato a giovani fino ai 25 anni.
Il Primo premio è un tirocinio retribuito della durata di 3 mesi presso l'Istituto.
I primi 3 classificati vedranno il proprio saggio sul tema Cosa significa per te l'Europa? pubblicato all'interno di una delle collane editoriali dello IAI e saranno invitati a discuterne con personalità di rilievo del mondo politico e delle relazioni internazionali in un evento organizzato nell'autunno del 2018.
Scadenza bando: 8 Luglio 2018

Qui i dettagli e il bando completo

Cities, Museums, Visual Arts, Music, Sports, Mega events and Social media represent the new frontier in creating a global reputation for public and private sectors.
The new Master in Cultural Diplomacy program offers a multidisciplinary approach to Public diplomacy and International relations, Cultural diplomacy, Digital diplomacy and Global communication.
The Master program trains professionals for international careers in the public and private sectors in international relations, arts and cultural events, Nation and City branding strategies. The Master is promoted by the Faculty of Arts and Philosophy, within the activities of the Graduate School of Media Communication and Performing Arts (ALMED), and with the teaching and scientific support of the Graduate School of Economics and International Relations (ASERI).

Mariagrazia Fanchi, scientific director
Federica Olivares, director and creator of the Master program

Requirements

• Bachelor's Degree